20 Temmuz 2011 Çarşamba

Yao Ming Veda Etti

1.5 milyar nüfuslu Çin'in spor dünyasına sunduğu nadir yıldızlardan biri olan 2.29'luk dev pivot Yao Ming bir türlü kurtulamadığı sakatlıklardan dolayı basketbola yaptığı açıklamayla resmen veda etti.

12 Eylül 1980 yılında Şangay'da dünyaya gelen Yao basketbolun büyülü dünyası olan NBA'ye 2002 yılında adım attı. Houston Rockets tarafından 1. sıradan draft edilen Yao ilk senesinden itibaren kendini tüm NBA kabul ettirdi. Uzun boyuna rağmen mükemmele yakın şut ve pas yüzdesine sahip olan Yao NBA kariyeri boyunca 476'sı ilk beş olmak üzere 486 maça çıktı, 6 kez de All-Star da oynamayı başardı. NBA kariyeri boyunca maç başına 19 sayı ve 9.2 ribaund ortalamalarını yüzde 52.4 şut isabeti ve yüzde 83 serbest atış isabeti ile yakalayarak tüm NBA severlere ne kadar yumuşak bileklere sahip olduğunu gösterdi.

2009-2010 sezonunda hiç bir maça çıkamayan, 2010-2011 sezonunda sadece 5 maça çıkabilen Yao artık vücudunun basketbol oynamayı kaldırmayacağına kanaat getirerek basketbolu bıraktığı açıklayarak basketbol dünyasının emeklileri arasındaki yerini aldı.

1 yorum:

  1. LAN vefat etti diye okudum bir an korktum :P elim ayağım titredi :S ama neyseki veda etmiş :P

    genede üzüldüm çok severdim kendisini ama zaten belliydi bırakacağı geçen yılda dedikoduları dolaşıyordu ama yinede bi şansını denemişti buraya kadarmış malesef :( umarım yeni hayatıda basketboldaki gibi başarılarla dolu olur

    YanıtlaSil