22 Şubat 2011 Salı

TT Arena'da Zemin Problemi

Türk Telekom Arena'nın açılışından beri sürekli dikkatimi çeken nokta stadın zeminindeki kopmalar. Ne zaman bir oyuncu yere düşse ne zaman bir şut çekilse çimler havalarda. Mesela yanda Sabri'nin fotoğrafı. Çimler yine olduğu gibi kopmuş. Hangi maçtı hatırlamıyorum ama Culio'nun bir pozisyonunda çim kalıp halinde kopmuş Culio'da alıp arkasına fırlatmıştı. Stad yeni zemin tam anlamıyla oturmamış olabilir ancak böyle devam edecekse gerçekten büyük sorun var demektir. Şu anda değil ancak yönetimin sezon sonunda mutlaka bu konuyu dikkate alması şart. En basitinden futbolcu sağlığı için şart oğlu şart. 

Geçenlerde güzel bir yazı okumuştum. Barcelona ve Real Madrid gibi takımlarda zeminlerinden çok şikayetçilerdi ve zeminlerini değişik bir sistemle yenilemişler. Altta suni çim, üzerinde ise gerçek çim ile yeni bir zemin hazırlatmışlar ve çok kısa bir sürede sermişlerdi. 300 bin Euro gibi maliyeti vardı bu sistemin ve zemini gerçekten çok iyi bir hale getiriyor. Umarım yönetim bu olaya ciddi biçimde vakit ayırır. Yosa çimdir bu kopar mantığı ile hareket ederse bu muhteşem stad patates tarlasına dönecek. Malum Türkiye'de ki stadların en muzdarip olduğu konulardan biriside bu. 

2 yorum:

  1. Barcelona'nın uyguladığı sistemi bende okudum Arsenal falanda uygulamış hatta ve bu kadar çok uğraşmaktansa ver parasını yaptırt kurtul.Umarım yapılır.

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle uygulanmalı bencede. bu sorunu devamlı çekmektense bir defada böyle yaptırmak en mantıklısı. Yaparlarmı yapmazlarmı bilmiyorum ancak bu zemin bizim başımıza iş açacak gibi geliyor.

    YanıtlaSil