14 Ağustos 2010 Cumartesi

Sivasspor 2- Galatasaray 1





Sinirimden nereden başlamam gerektiğini bile düşünemiyorum öncelikle sahaya sürülen kadroya bakalım geçen seneden farklı Ali Turan-6 aydır top oynamamış- diğeri ise Lorik Cana-hazır değil- dışında geri kalan hepsi geçen sene ki isimler o yüzden şimdi gelip kimsenin Rijkaard'a kızma hakkı yok bu takımın tek doğrusu Rijkaard-Neeskens ikilisidir .

Kaleden başlayacak olursak Aykut-yanlış hatırlıyor olabilirim-7 senedir daha doğrusu Fatih Terimin 2. defa geldiği dönemden beri bu kulüpte yedek kalecidir ve kendini ne yan toplarda ne de pozisyon bilgisi olarak 1 gram geliştirmemekte ısrar etmiş tek kelimeyle yeteneksiz bir kalecidir. İnatla kaledeki bu zaafı göremeyen yönetimi ayrıca anlamak mümkün değil . Oynadığı her maçta bir yan top golü yemekten ben sıkıldım adnan polat sıkılmadı bugünkü 1. golün geçen günkü UEFA ön eleme maçındaki golden ne farkı vardı? Öncelikle dikkat çekilmesi gereken yer kaledir ve acele edilmezse yine hayal kırıklığıyla dolu bi lig bizi beklemektedir.

Savunma hattına geçicek olursak sağ bekte şans bulan ali turanın hazır olmadığı bu kadar açıkken niye tercih edildiğini ben kendi adıma anlamadım eğer ali bu performansıyla bile serkan kurtuluş'u kesiyorsa serkanı acilen satmalıdır Gs yönetimi ne de olsa bu kulüpte satılmayacak oyuncu yoktur başkanın deyimiyle. Orta ikiliye geçicek olursak öncelikle Neeskens'in Galatasaray'a armağan ettiği zamanında Barcelona'ya da almak istediği fakat o zamanki Marquez'in performansı sonrası vazgeçtiği Lucas bu takımda kafasını kullanarak top oynayan 2 3 oyuncudan birisidir fakat yanındaki Servet'in bu takımda hala bırakın oynamayı durduğunu anlamakta güçlük çekiyorum . 2 gün öncesine kadar her röportajında keşke Gs beni satsa diyen,verdiği havuz-vücut-güneş 3lemiyle hürriyet pazar ekinin vazgeçilmezleri arasına giren birinin bugün 11in vazgeçilmezleri arasında olması beni üzmekten öte kahrediyor. 2. golde ceyhunu Neill karşılarken yerini kaybederek ceyhuna yönelen ve boşalttığı alandan ötürü golü yediren kişide Servettir . İnanamıyorum o yaşa gelmiş bi insanın bu kadar pozisyon bilgisinden yoksun olmasına sonra deniliyor ki Rijkaard niye kesti e keser tabi kesmezse bi sıkıntı var demektir zaten . Sol bekse tam bi facia zaten sigara kesmemiş nargileye geçiş yapmış herhalde hakan. Sizden ricam herhangi bi maç sırasında maçtan kopup 5 dakika sadece hakanı izleyin bana hak vermicek herkesten tek tek özür dilerim . Bi futbolcu bu kadar ruhsuz bu kadar isteksiz görüntüsünün yanında bi de bu kadar yeteneksiz olup üstüne Galatasaray gibi bi takımda banko yer bulmasını sindiremiyorum. Hiç bi şekilde sol bek özelliklerini taşımayan ,bırakın ergünü küçük hakanı toledonun dahi yarısı bile etmeyecek kapasitedeyken Galatasarayın belinin hala ona bağlı olmasını anlamakta güçlük çekiyorum kabullenemiyorum.



Orta sahadaki oyuncularımızı sırasıyla saycak olursak Ayhan-M.Sarp-Barış-Cana-Elano-Emre Çolak . Elanonun satılacağı çok açık, Barışla Rijkaardın yıldızı bi türlü barışmadı,Ayhan gelmiş 34 yaşına halavücudunun izin verdiği kadarıyla ayakta kalmaya çalışıyo hatta kalamıyo dikkat edin neredeyse her pozisyonu yerde boşa kayarak bitiriyo çünkü o da biliyo ki daha fazla mücadele edicek gücü yok . Mustafa ise 27 yaşında Galatasaraya gelmiş fakat geldiği sezonun ilk yarısında kendisinden beklenmicek bi performans sergilemiş görünmüştür ama sadece mücadele ederek bi yerlere gelmiştir ve takımdaki orta saha eksikliğinden yararlanıp neredeyse kadronun değişilmezleri arasına girdi buraya kadar hiç bi sorun yok gibi fakat sarpta (diğerlerinde de olmayan) bir 4-3-3ün orta 3lüsünde yer alacak ne çabukluk ne de zeka var sadece bitmek tükenmek bilmeyen bi mücadele hırsıyla bu orta saha oyuncularını barındıran bi takımda garanti yer buluyor ve yine bulacaktır. Emre çolak ise yetenekli ama fiziği buna ciddi anlamda büyük engel ,teke tekte bu fizikle hiç bi süper lig oyuncusunu geçemez,2li mücadeleye giremez girse de topla çıkamaz . Böyle bi orta sahaya sahip bi takımın oturupta şampiyonluktan bahsetmesi, avrupada başarıdan bahsetmesi polyanacılıktan öteye gitmez . Sadece Cana ile olacak bir iş değil bu eğer Cananın Mehmet Topaldan farkını görmek istiyorsak yanına en az onun kalitesinde 2 orta saha oyuncusu şart.

İleri 3lü ise diğer bölgelere nazaran daha kalburüstü daha yetenekli ve ne yaptığını daha iyi bilen oyunculardan kurulu . Barostan bahsetmek gerek hatta hiç susmamak gerek ki şu an Türkiyenin en iyisi . Yine Neskeens'in söylemiyle 4-3-3 sistemi için biçilmiş kaftan bi forvet ki bu o kadar kolay bi iş değil nitekim dünyada Henry,İbra gibi forvetler bile bu sistemle istenilen performansı gösterememişlerdir. Geçen sene çok aradık ,onun eksikliği belkide şampiyonlar liginden etti bizi umarım bu sene aynı şeyleri yaşamayız ve umarım yine o asi ruhuyla, hırçınlığıyla, eski performansını yakalar bunu ondan çok istiyorum beni geçtim Galatasarayın ona fazlasıyla ihtiyacı var . Diğer ileri uçlardan daha doğrusu öncelikle oz büyücüsünden bahsetcek olursak Kewell'ı ömrümün sonuna dek ister formayla ister antreman formasıyla isterse de takım elbise içinde ama bu arma altında görmek istiyorum .Bi insan fuck off derken bile bu kadar sevecen mütevazi olamaz çok başka bi yer edindi Galatasaraylının gönlünde ve benim için ki tanıdığım bi çok kişi içinde geçerli bu söyleyeceğim Hagi'den sonra gelen en komplike yabancı oyuncudur.Ardaya bu sezon için ayrı bi parantez açmak gerek onun için ayrı bi yazı yazıcam onun için pas geçiyorum.Kısacası bu yetenekteki kadroyla fazlasını istemek saçma hatta komik olur ayrıca bu futboldan ötürü Rijkaard-Neskeens 2lisini suçlayacak olan kişiye LigTvsini iptal edip basketbola yönelmesini öneririm kendi adıma...



Kadronun diğer alternatif isimlerine kısaca göz atıcak olursak ilk olarak Pino . İsmi medyaya çıktığı gün hakkında çok da net bi bilgim yoktu açıkcası ama futbol bilgisine güvendiğim ve takip ettiğim isimlerin hepsi övgüyle bahsedip cümlenin sonunu ama ile bağlıyolardı ki nedenini hemen anlamış olduk Pino 2 hafta yok .Umuyorum bahsedilen kronik sakatlığıyla ilgili olmasın ama maalesef Pino da Gökhan Zan'a salonda eşlik edicek gibi duruyo inşallah yanılırım ve o az zamanda hissettirdiği yeteneklerini sürekli görme şansını yakalarız.Serdar Özkan tamamen bi alternatiftir asla 11 oyuncusu olacak kapasiteye sahip değil. İnşallah serdar gider konuşur ve nerde top atılacağını nerde çalım atılacağını iyice öğrenir Rijkaard'dan.Mehmet Batdal beni gerçekten mutlu ediyo nedenini bilmesem de bu adama karşı aşırı güvenim var ve içimden bi ses bu güvenimin boşa gitmeyeceğini söylüyo. Gol kaçırıyomuş bilmem ne ben hiç oralı değilim gol pozisyonuna giriyosa orda bitmiştir o devamı elbet gelir ki Galatasaray taraftarı hazırlıklı ve alışkındır kaçırılan gollere geçmişten ötürü...Tek dezavantajı Baros ve 4-3-3 sistemi fakat sivas maçında da gördük ki Rijkaard geri düşülen maçlarda çift forvete dönecek.Benim dikkatii çeken yönü ise Türkçeyi çok iyi kullanıyo olması hangi kanaldı hatırlamıyorum ilk geldiği zaman da bi konuşmasını dinleme şansım oldu bi futbolcuya göre hele ki bi Türk futbolcusuna göre gayet iyi bi konuşma dili var o yönden de takdiri hakediyor.Genel hatlarıyla Galatasaray'ın futbolu ve futbolcusu bu durumda.Umutsuzluğa kapılmaya gerek yok demeyi o kadar isterdim ki ama maalesef bi yandan olağan durumu görmezden gelemeyiz yinede tek umut-her ne kadar geç kalınmış olsa bile- alınacak 2 yabancı oyuncudur.Kendi adıma 1 kaleci bir de orta saha oyuncusu bekliyorum...

Kalın sağlıcakla :)

1 yorum:

  1. Artık bu takımı tanıyamıyorum ya bu kadar ruhsuz bu kadar kötümü oynanır. Transferler yapılmamış, gönderilmesi gereken adamlar ilk 11'de çıkıyor. Geçen seneki kadronun aynısı. Yazık Rijkaard vallahi sana yazık bize yazık.

    YanıtlaSil