30 Ağustos 2010 Pazartesi

Çok Şükür


Sonunda bu sezon ki ilk puanlarımızı aldık ligde. İlk 11'ler geldiğinde Elano'nun 11'de olması beni bu maç için ümitlendirmişti ama açıkçası bu kadar mücadeleyi beklemiyordum. Karpaty maçından farklı sadece 2 oyuncu vardı Balta yoktu Serkan vardı ki sezon başından beri söylüyorduk Ali ya da Hakan'ın yerine Serkan oynamalı diye bugünkü oyunuylada yanıltmadı bizi ve Elano Serdar'ın yerine 11'deydi. En büyük süpriz Cana'ydı ben onu Sarp'ın yerine 11'de bekliyordum açıkçası.

Maça gerçekten çok istekli başladı takım. Bunda orta sahada kafası çalışan bir adamın olmasıda büyük etkendi. Şunu söylemeden geçemicem bu takımdan gitmesini en çok istediğim adam Ayhan'dı sezon başında ama bu performansını gördükten sonra o lafların hepsini yedim yani. Maçın hemen başında Neill'in klasikleşen defansın arkasına attığı topta İvesa'nın ikramı ve Baros'un klas vuruşuyla öne geçtik. Sonrasındada gayet iyi mücade etti takım. Bugün iyiki solda Serkan oynadı çünkü bu formsuz haliyle bu maçta solda Balta'nın oynadığını düşünemiyorum bile. Bana göre bugün takımın aksayan tek oyuncusu vardı o da Mustafa Sarp. Resmen kaçak dövüşüyor bu adam. Savunmayı hiç düşünmüyor sanki bu yaşına kadar hücum oynamış gibi sürekli hücumda. Ayhan, Barış ve Elano onun açıklarını iyi kapattı. Özellikle Elano çok istekliydi ama geçen seneki maçlarda olduğu gibi yine maçı tamamlayamadı hele ki Sarp'ın hiç bir olumlu hareketinin olmadığı bir maçta onun çıkmayıp Elano'nun çıkması ya da Cana yedekte otururken maça Sarp ile başlaması Rijkaard'ın hatasıydı.

Ufuk bugün yediği golde gerçektende çok büyük hata yaptı ama maçın genelinde iyiydi. Hele Sezer'in şutunu kurtarırken Mondragon gözlerimin önüne geldi. Elbetteki hata yapacak kaleci ama ben kalede Ufuk varken biraz daha rahatım. Volkan bugün milli takımın kalecisi ama Ufuk'un bugünkü yaptığı hatanın benzerlerini hatta daha büyüğünü ortalama 10 maçta bir yapıyor zaten. O yüzden Ufuk'ta ısrar etmesi gerek Rijkaard'ın.

Defans hattımızın en sağlam adamı Neill bugün biraz vasattı özellikle 2 pozisyon üstüste yaptığı pas hataları yürekleri ağızlara getirdi ama allahtan diğerleri bugün önceki maçlara göre daha iyiydi. Neill bugün ayrı bi gergin sinirliydi bi ara Ufuk'tan başladı fırçalamaya tüm defansa fırça attı. Çok basit hatalar yaptı bugün ama bahsettiğimiz adam Neill o en kısa zamanda toplar kendini. Servet ve Serkan iyiydi bugün ama Ali ile olmuyor olmayacakta. Bu adamda anlamadığım şekilde inanılmaz bir özgüven var. Ya zaten sağ bekte oynamayı beceremiyorsun ama bari basit oyna. Sürekli garip paslar atmaya çalışıyor. Dön Sabri allah aşkına dön artık şu takıma.

Orta sahada neden hala Cana ile başlanmadığını ben çözemedim. Ama Ayhan ve Barış bugün gayet iyiydi. Çıkana kadar Elano'da elinden geleni yaptı. Sarp'ı saymıyorum ha var ha yok. Barış'ın kulaklarını bir pozisyonda çık çınlattım ilk yarıda topu harika çaldı ama Baros'a pas atmak yerine çalım atmayı deneyince içine etti pozisyonun ama mücadelesi 10 numaraydı.

10 numara deyince birazda Arda'dan bahsedelim. Çok sert bir şekilde eleştiriliyor son günlerde ve bu eleştirileri sonuna kadarda hakediyordu. Çünkü hiçbir katkısı yoktu takıma. Ama bugün işte herkesin görmek istediği Arda bugün sahadaydı. Hem ofansta hem defansta elinden geleni fazlasıyla yaptı. Hele o top çalmaları yokmu işte Arda'nın en çok bu özelliğini seviyordum her ne kadar bu sene ilk defa görsekte bunları. Umarım bundan sonrada bu şekilde devam eder kaptan. Maç sonundada hakettiği şekilde taraftar kendisini tribüne çağırıp alkışladı.


Aydın ile ilgilide şunu söylemeden geçemicem bu seneki bu takımla Aydın kiraya falan gönderilmez Serdar Özkan'dan da fazla oynar. Daha tam manasıyla izlemedik 90 dk ama Karpaty ve Eskişehir maçlarında Aydın gayet iyi oynadı.

Baros ise yalnız kalmasına rağmen ilerde yine bildiğimiz Baros gibi oynadı. Defansı çok zorladı ama yanında bugün bir Kewell olsaydı bu maç çok ama çok farklı olurdu. 

Hakemler ise bizim her maçımızda olduğu gibi yine kötüydü.

Ve son olarak Rijkaard maçtan sonra basın toplantısında "bizim için önemli olan 3 futbolcunun gelmesi" tarzında birşey söyledi. 2 gün kaldı transferin bitmesine sanırım 2-3 oyuncuyu birden açıklayacak yönetim. Transferlerin açıklanmasından sonrada bu milli maç arası takıma gerçekten çok iyi gelecek hem transferlerin uyum süreci açısından hemde takımın toplarlanıp sakatların iyileşmesi açısında önemli. Yeni transferler ve sakatlarında dönmesiyle milli maçlardan sonra (inşallah orda sakat falan vermeyiz) takımın çok çok daha iyi olacağını düşünüyorum.

Saygılarımla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder