15 Ocak 2011 Cumartesi

Bekledik Bunu Çok Bekledik


11.01.2011 yani 4 gün önce veda ettik Ali Sami Yen'e. Önce gösteri maçı sonra Beypazarı Şekerspor ve en sonda Ali Kırca'nın ağlatan şiiri ile. Çok duygulandım hatta ağladım o gün. Nasıl ağlamayacaktım ki aslında. Ağlamayanın Galatasaraylılığından şüphe edeceğim bir gündü o gün. Çok şey vardı yazılacak ama elim gitmedi yazmaya. 

Ve bugün 1996 yılından beri hayalini kurduğumuz, 15 yıldır heyecanla beklediğimiz o gün geldi ve yeni stadımıza kavuştuk. Işık şovları, gösteriler falan maç öncesi güzeldi bence kötü bir açılış olmadı. Kötü olan tek şey ise TOKİ Başkanının saçma sapan konuşması oldu ki onada gereken cevabı tribünler verdi zaten. Bugünü o kadar çok beklememize rağmen ilk maç olmasından dolayımıdır nedir bilmiyorum gözlerim hep Sami Yen'i aradı. Futbolcular ısınırken arkadaki tribünün görüntüsü çok yabancı geldi bana galiba Sami Yen'den ayrılmayı henüz içime sindiremedim. Ama sonuçta Türkiye'nin en iyi Avrupa'nın da sayılı statlarından birine geçtik. 

Şöyle bir düşünüyorumda temeli atıldıktan sonra sürekli çıkan olumsuz haberler, stat inşaatının durması, ihalenin iptal edilmesi, sonrasında tekrar yapılan ihale sonunda Varyap Uzunların çok hızlı bir şekilde stat inşaatını ilerletmesi falan çok uzun bir süreç yaşadık. Sanki daha dün gibiydi makasların takılması, koltukların monte edilmesi. Gece uyumayıp çimlerin serilmesini izlemiştim ulan ne heyecandı harbiden. Gerçekten o kadar heyecanlıydım ki çimler serilirken, o anlarda aklımdan hiç geçmiyordu Ali Sami Yen'den ayrıldığıma bu kadar üzüleceğim. 

Stat ile ilgili söylenecek tek kelime bu haliyle bile muhteşem olduğudur. Bugün gelenlerin davetiyeli olması nedeniyle tiyatro izler gibi maç izledikleri için stat içinde bahsedilen o muhteşem akustiği sadece 1-2 defa hissedebildik ama o bile yetti. Şimdi Sivasspor maçında seyirci değil gerçek taraftarla asıl sınavını verecek Ali Sami Yen Spor Kompleksi Türk Telekom Arena Stadı. Ama zemin bana kötü gibi göründü. Kayserispor'un Kadir Has'ta yaşadığı sıkıntıyı yaşayacağız gibi zemin oturana dek. 





Bari 1-2 kelimede maçla ilgili edelim. Manevi anlamı olmasa kesinlikle izlemeyeceğim bir maçtı. Bu maçın bile açık kanaldan verilmemesi başlı başına bir rezaletti. Tipik bir hazırlık maçı havasında geçti. Ancak şunu söyleyeyim Ayhan'a o pas atılırken gerçekten içimden "allahım lütfen Ayhan atmasın bu golü" diye geçiriyordum ve Ayhan atamayınca sanki maç kazanmışcasına sevindim dedem manyakmısın oğlum atamadı ki ne seviniyorsun dedi. Bilse Ayhan'ı tarihe geçirecek tek olayın bu olduğunu eminim o da sevinirdi. Takımın gerçekten transfere çok ihtiyacı var. Forvetsizlik gerçekten en büyük derdimiz. Böylesine büyük bir sıkıntı yaşarken yönetimin hala 3'ün 5'in hesabını yapıp transferleri bitirememesi acizlikten başka birşey değildir. Hesap kitap yapmak demişken yönetimin bugün açılış için 2 milyon dolar harcadığınıda unutmamak gerek. Sanırım bir tek transfer yaparken hesaplı davranmaya çalışyorlar. Bügün maçla ilgili olarak aklımda kalan Cana'nın stoperde ki harika oyunu ve Anıl'ın tarihe geçme fırsatını elinin tersiyle itmesi. Haa bu arada Ufuk'un performansıda fena değildi.

Orta saha ve forvete takviye olmazsa olmazdır ve bir an önce bitirilmelidir. El Hamdaoui bugün oynamadı ve transfer edilme durumu var. Umarım gelmişken burada kalırda gitmez. Biglia transferide bir an önce bitirilmeli. O değilde transferin ilk günlerinde kesin diye bahsedilen hatta oldu denilen Taner ve Cenk transferleri ne oldu acaba dünden beri çok kafama takıldı bu. Yeni transferler ve yeni stat ile 2. yarıda bir hava yakalayacağımız ortada. Bugünkü maçı kimse ölçü olarak almasın. Gereken transferlerin yapılması ve 2. yarının hemen başında üst üste alacağımız 2-3 maç bizi ciddi biçimde havaya sokabilir ve ligdeki rezalet durumumuzdan kurtarabilir. 

Yeni stadımız hayırlı olsun. İnşallah Ali Sami Yen Stadı'ndaki başarılardan daha büyüklerini burada kazanırız...


2 yorum:

  1. Bana en çok dokunan ne oldu biliyor musun?Adnan Polat ve yönetiminin Bayraktar'ın konuşmalarına tepki vermeyip üstüne üstlük taraftara gözdağı vermesine çok üzüldüm.Hem de çok...

    YanıtlaSil
  2. Zaten tepki gösterilmesinin sebebi Toki Başkanının saçma sapan konuşmalarıydı. Ortamın gerilmesinin sebebide oydu. Başbakan'da diğerleride toki başkanı yüzünden bu kadar çok tepki gördü. Ama şöylede bir durum var tepki gösterenlerin hepsini oraya Adnan Polat yönetimi davet etti. Millet davetiye bulmak için yırtındı resmen. Ben buna kızıyorum orada taraftar yoktu ki taraftara suç buluyorlar. Orada sadece davetli seyirciler vardı taraftarlar değil...

    YanıtlaSil